Az Instagram globális piacra terjeszti az applikáción keresztüli vásárlást

Az Instagram két frissítés útján indítja el az applikáción belüli vásárlás lehetőségét.  Az egyik út már majdnem egy éve él, a másikat most nemrég frissítették.

A tavalyi vásárlási frissítés hatalmas sikert aratott az Instagram használói körében, hiszen megvalósították a lehető legegyszerűbb webshopra való irányítást. A kereskedők a fotóikon ugyanis kis bevásárlótáska ikonokat helyezhettek el, amire kattintva láthattuk az adott termék árát, és a linkre kattintva azonnal a webshopon találhattuk magunkat.

A mostani frissítés a sztorikat célozza.  Egyelőre még csak Amerikában, de hamarosan globális szinten elérhető lesz az Instagramon a sztorikból való vásárlás. Ennek annyi a titka, hogy a kereskedők a sztorikba feltöltött képekre is linkelhetik már a webshopjukat,

ami sokkal gyorsabb és eredményesebb vásárlást vonhat maga után, írja a HelloBlackFriday.hu e-kereskedelmi portál.

Már megtalálhatjuk a fotós megoldásokat is, miszerint a képekre kattintva tudunk vásárolni.

Ezt úgy kell elképzelni, hogy a már létező humor, zene, szépségápolás stb. sztoricsoporthoz hasonlóan megjelenhet egy Shopping sztorigyűjtemény is. Ide kattintva személyre szabott termékeket találhatunk, olyanokat, amelyek az algoritmus alapján valószínűleg tetszenek nekünk.

A sztorikból való kattintás valószínűleg hatalmas sikert fog aratni, hiszen egy felmérés alapján a felhasználók nagy többsége inkább nézi meg gyorsan a sztorikat, minthogy végigpörgesse a feedet – ami az algoritmus alapján ráadásul nem is mindig jeleníti meg az összes általunk követett oldal fotóját.